CERCADOR D'ANIMALS

Classificació:Hàbitat:Continent:Alimentació:

Tortuga d'aigua negra

  • Hàbitat Natural
  • Ubicació al zoo
  • Escolta'l
Distribució geografica:

Distribució geografica:

La zona d’Indo-xina i les illes de l’arxipèlag de la Sonda (Sumatra, Borneo i Java).

  • Nom científic:
    • Siebenrockiella crassicollis 
  • Taxonomia:
    • Classe: Reptilia 
    • Ordre: Testudinata 
    • Família: Emydidae 
  • Biologia:
    • Zona d'orígen: Àsia 
    • Hàbitat: Aigua dolça 
    • Vida social: Solitària 
    • Alimentació: Carnívora 
  • Classificació:
    • Rèptils 
  • Característiques físiques:
    • Longevitat: 15 - 20 anys 
    • Pes en néixer:  
    • Pes mitjà: 1 - 2 kg 
    • Llargària: fins a 20 cm 
  • Reproducció
    • Reproducció: Ovípara 
    • Incubació: 2 - 3 mesos 
    • Nombre d'ous: 1 - 2 ous 

Grau de risc de l'espècie

Red list: Escala de situació de l'espècie segons la IUCN

Grau de risc de l'espècie vulnerable

Descripció

És pràcticament tota d’un color uniforme gris o marró fosc, d’aquí que se l’anomeni popularment com a tortuga d’aigua negra. Presenta una closca relativament aplanada, ovalada, relativament serrada pel marge posterior i amb una lleugera quilla que pot desaparèixer amb l’edat. Pot arribar a fer 20 centímetres. El plastró és de color groc amb un dibuix fosc que va augmentant amb l’edat, arribant a cobrir per complet la coloració groga. El cap és de color negre amb un motejat als costats de color blanc o groc pàlid. El coll i les extremitats també són de color negre.

La seva àrea de distribució inclou la zona d’Indo-xina i les illes de l’arxipièlag de la Sonda (Sumatra, Borneo i Java). Habita a masses d’aigua com rius, llacunes, pantans i maresmes amb poca corrent i sovint amb abundant vegetació.

Predominantment carnívora, la tortuga d’aigua negra s’alimenta de cucs de terra, cargols, llimacs, gambetes i amfibis, així com de carronya d’animals morts o bé moribunds i esporàdicament alguna planta. La majoria del menjar el captura o ingereix sota l’aigua, tot i que de vegades pot fer-ho a terra, i passa la major part del temps al fons de la columna d’aigua mig enterrada al llot.

Pot realitzar fins a tres o quatre postes d’un o dos ous allargats durant el periode reproductor, que s’estén des d’abril fins al juny.

Les seves poblacions han disminuït molt en les darreres dècades a causa de l'excés de captures pel consum humà, restant només petites i aïllades poblacions en gran part de la seva àrea de distribució.

El Parc Zoològic de Barcelona participa en el Llibre de Registre Europeu (ESB) d'aquesta espècie en captivitat.

Tots els rèptils del Zoo

A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z